Dvojsystémový
rušen radu 361
Elektrický rušeň radu 361 vznikol rozsiahlou
prestavbou z jednosmerného rušňa r. 163 dosadením druhého trakčného
systému a modernizáciou komponentov. Trakčný reťazec je doplnený o novo
vyvinutý a vyrobený trakčný transformátor T1T-4900-25/2x1700,
odpojovače, uzemňovače, striedavý hlavný vypínač, trakčný usmerňovač UN
3000/1410.

|
Pôvodné pulzné meniče v
počte 4 ks sú nahradené dvomi impulznými meničmi JR 3000/3000-720 pre
napájanie trakčných motorov, ktoré majú modernizáciou zvýšený výkon na
900 kW. Samotné budenie trakčných motorov v režime jazda – brzda
zabezpečuje impulzný menič budenia motorov JR 3000/2x220-90.1. Na rušni
je nainštalovaný nový riadiaci systém MIREL RS 361, ktorý zabezpečuje
ovládanie a riadenie rušňa vo všetkých režimoch. Na stanovištia boli
dosadené klimatizačné jednotky a pre zvýšenie komfortu obsluhy bol
vytvorený hygienický kútik s teplou a studenou vodou, mikrovlnnou
rúrou, varnou kanvicou a chladničkou.
|
Základné
technické údaje elektrického rušňa radu 361
|
Usporiadanie
náprav
|
Bó Bó |
Najvyššia
rýchlosť |
140
km.hod-1 |
Rozchod
|
1 435 mm
|
Napájacie
napätie |
3 kV=/25kV, 50 Hz |
Trvalý
výkon |
3 600 kW/DC systém
3 200 kW/AC systém |
Dĺžka
rušňa cez nárazníky |
16 800
mm |
Šírka
skrine |
2 940 mm |
Výška
rušňa po spustený zberač |
4 650 mm |
Trakčné
motory |
typ 11
AL 4542 FiR (4ks) |
Hmotnosť
rušňa |
86 t |
Výkon
elektrodynamickej brzdy |
3 000 kW |
Výkon
pre vykurovanie vlaku |
700 kVA |
Regulácia
ťažnej sily |
impulzná |
Fotografie
|