- Vozne - výroba osobných vozňov
Osobný vozeň 2. triedy radu Bdmpeer Osobný vozeň 1. triedy radu Ampeer
Osobný
vozeň 2. triedy radu Bmpeer
Osobný vozeň 1. triedy radu Apeer
Osobný vozeň 2. triedy radu Bpeer
Osobný oddielový vozeň 1. triedy radu Aeer
Osobný oddielový vozeň 2. triedy
radu Beer
Osobný
vozeň radu ARmpee
Osobný vozeň radu WG (WGmeer)
Reštauračný
vozeň radu WRmee
816
Osobný vozeň 1. triedy s barovým
oddielom radu ARpeer
Reštauračný a bufetový vozeň WRRmeer
Reštauračný a bufetový vozeň radu
WRReer
Služobný vozeň radu BDsheer
Riadiaci a vložený vozeň öBB –
Pinzgaubahn
Osobný vozeň 2.
triedy radu Bdmpeer
Osobný klimatizovaný vozeň 2. triedy radu Bdmpeer – s tromi oddielmi pre cestujúcich a stojanmi na prepravu bicyklov, centrálnym zdrojom energie a klimatizáciou – je navrhnutý tak, aby spĺňal požiadavky medzinárodnej dopravy a interoperability. Vnútorný priestor vozňa je členený na dva nástupné priestory (na oboch stranách vozňa) a veľkopriestorový oddiel pre cestujúcich, ktorý je zhruba v 1/3 a 2/3 – vozňa predelený sklenenými priečkami a posuvnými presklenými dverami na tri samostatné oddiely. Vstup do vozňa je umožnený cez štvoro elektropneumatických predsuvných dverí. Prechod medzi vozňami je cez dvojkrídlové elektropneumatické čelné dvere. Vstup do veľkopriestorového oddielu z oboch nástupných priestorov je cez jednokrídlové elektropneumatické interiérové dvere. V oboch nástupných priestoroch sa nachádza WC s uzavretým odpadovým systémom.
Vo veľkopriestorovom oddiele sa nachádzajú dvojsedadlá usporiadané oproti sebe s uličkou prechádzajúcou stredom vozňa. Nad sedadlami sú umiestnené batožinové nosiče so zabudovaným individuálnym osvetlením, núdzovým osvetlením a reproduktormi rozhlasového zariadenia. Medzi dvojsedadlami sú umiestnené podokenné rozkladacie stolíky. V blízkosti interiérových dverí (z oboch strán vozňa) sú zabudované združené stojany určené pre celkovo 6 ks bicyklov. V stropnej interiérovej časti sa nad sklenenými priečkami nachádzajú štyri elektronické informačné tabule. Z vonkajšej strany vozňa sú v blízkosti pravých nástupných dverí umiestnené vonkajšie smerové tabule elektronického informačného
systému. Zásobovanie vozňa elektrickou energiou je zabezpečené z
priebežného vysokonapäťového vedenia pomocou centrálneho zdroja
energie. Vozeň je vybavený podvozkami s kotúčovou a magnetickou
koľajnicovou brzdou. Agregáty upevnené pod základným rámom sú prekryté po oboch stranách krytom. Z
hľadiska klimatických a geografických podmienok sa vozne môžu
prevádzkovať v rozmedzí teplôt –25 °C až +40 °C do nadmorskej výšky
1400 m a priemernej ročnej relatívnej vlhkosti vzduchu do 75 %.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou integrovaného manažérskeho systému
spĺňajúceho
požiadavky manažérstva kvality podľa normy ISO 9001, environmentálneho
manažérstva
podľa normy ISO 14001 a medzinárodnej normy železničného priemyslu IRIS.
Základné
technické údaje
|
Rozchod
|
1 435 mm
|
Maximálna rýchlosť |
160 km.hod-1
|
Počet miest na sedenie
|
72
|
Obrys ŽKV |
UIC 505-1
|
Dĺžka cez nárazníky |
26 400 mm
|
Maximálna šírka |
2 825 mm
|
Maximálna výška |
4 050 mm
|
Rázvor vozňa |
21 500 mm
|
Typ podvozku | SF 300 |
Rázvor podvozku |
2 500 mm
|
Menovitá hmotnosť osobného
vozňa |
48 t
|
Hmotnosť plne obsadeného vozňa
|
53 t
|
Menovitý priemer kolesa |
920/860 mm
|
Jazdný obrys kolesa |
UIC-ORE 1002
|
[ menu ]
Osobný vozeň 1. triedy Ampeer
Osobný
klimatizovaný vozeň 1. triedy radu Ampeer s dvoma veľkopriestorovými
oddielmi
pre cestujúcich, centrálnym zdrojom energie a klimatizáciou je
navrhnutý tak, aby spĺňal
požiadavky medzinárodnej dopravy a interoperability.
Vnútorný priestor vozňa je členený na dva nástupné priestory (na oboch
koncoch vozňa)
a oddiel pre cestujúcich s veľkopriestorovým usporiadaním. Oddiel pre
cestujúcich je
uprostred rozdelený sklenenou priečkou a sklenenými dverami na dve
časti. Na oboch
stranách sklenenej deliacej priečky sú nainštalované vnútorné tabule
elektronického informačného systému.
Vstup do vozňa je umožnený cez štvoro elektropneumatických predsuvných
dverí.
Prechod medzi vozňami je cez dvojkrídlové elektropneumatické čelné
dvere. Vstup do
veľkopriestorového oddielu z oboch nástupných priestorov je cez
jednokrídlové
elektropneumatické interiérové dvere. V oboch nástupných priestoroch sa
nachádza WC
s uzavretým systémom.
Vo
veľkopriestorovom oddieli s uličkou prechádzajúcou stredom vozňa sa
nachádza rad dvojsedadiel usporiadaných oproti sebe s väčším
rozkladacím stolíkom a rad jednosedadiel
usporiadaných oproti sebe s menším rozkladacím stolíkom. Nad sedadlami
sa nachádzajú integrované batožinové nosiče so zabudovanými
čitárenskými svietidlami, núdzovým osvetlením a reproduktormi
rozhlasového zariadenia.
Zásobovanie vozňa elektrickou energiou je zabezpečené z priebežného
vysokonapäťového vedenia pomocou centrálneho zdroja energie. Z
vonkajšej strany vozňa sú v blízkosti pravých nástupných dverí
/diagonálne krížom cez vozeň/ umiestnené vonkajšie smerové tabule
elektronického informačného systému.
Vozeň je vybavený podvozkami SF 300-3S/MG s kotúčovou a magnetickou
koľajnicovou brzdou. Agregáty upevnené pod základným rámom sú prekryté
po oboch stranách krytom.
Z hľadiska klimatických a geografických podmienok sa vozne môžu
prevádzkovať v rozmedzí teplôt -25°C až + 40°C do nadmorskej výšky 1400
m a priemernej ročnej relatívnej vlhkosti vzduchu do 75 %.
Vozeň je určený pre jazdu na tratiach s rozchodom 1435 mm v súprave s
priebežným vedením a s rozvodom vzduchu hlavným a napájacím potrubím.
Pevnostné parametre vozňa zodpovedajú kategórii P1 podľa STN EN 12 663.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou integrovaného manažérskeho systému
spĺňajúceho
požiadavky manažérstva kvality podľa normy ISO 9001, environmentálneho
manažérstva
podľa normy ISO 14001 a medzinárodnej normy železničného priemyslu IRIS.
Základné
technické údaje
|
Rozchod
|
1 435 mm
|
Maximálna rýchlosť |
160 km.hod-1
|
Počet miest na sedenie
|
54
|
Obrys ŽKV |
UIC 505-1
|
Dĺžka cez nárazníky |
26 400 mm
|
Dĺžka cez čelníky |
25 100 mm
|
Maximálna šírka |
2 825 mm
|
Výška vozňa od temena koľajnice |
4 050 mm
|
Rázvor železničného vozidla |
21 500 mm
|
Rázvor náprav podvozku |
2 500 mm
|
Menovitá hmotnosť osobného vozňa |
49 t
|
Hmotnosť plne obsadeného vozňa |
53 t
|
Najmenší menovitý polomer oblúka koľaje pri
prejazde traťovou rýchlosťou |
150 m
|
Menovitý priemer kolesa |
max. 920 mm / min. 860 mm
|
Jazdný obrys kolesa |
S 1002
|
[ menu ]
Osobný vozeň 2.
triedy radu Bmpeer
Osobný
klimatizovaný vozeň 2. triedy radu Bmpeer s veľkopriestorovým oddielom
pre cestujúcich, centrálnym zdrojom energie a klimatizáciou je
navrhnutý tak, aby spĺňal požiadavky
medzinárodnej dopravy a interoperability.
Vnútorný priestor vozňa je členený na dva nástupné priestory (na oboch
koncoch vozňa) a oddiel pre cestujúcich s veľkopriestorovým
usporiadaním.
Vstup do vozňa je umožnený cez štvoro elektropneumatických predsuvných
dverí. Prechod medzi vozňami je cez dvojkrídlové elektropneumatické
čelné dvere. Vstup do veľkopriestorového oddielu z oboch nástupných
priestorov je cez jednokrídlové elektropneumatické interiérové dvere. V
oboch nástupných priestoroch sa nachádza vákuové WC s uzavretým
odpadovým systémom.
Vo
veľkopriestorovom oddieli s uličkou prechádzajúcou stredom vozňa sa
nachádzajú rady dvojsedadiel usporiadaných oproti sebe s veľkým
rozkladacím stolíkom. Nad sedadlami sa nachádzajú batožinové nosiče so
zabudovaným individuálnym osvetlením, núdzovým osvetlením a
reproduktormi rozhlasového zariadenia.
Uprostred veľkopriestorového oddielu sú v stropnej časti stredovej
priečky z oboch strán nainštalované vnútorné tabule elektronického
informačného systému. Z vonkajšej strany vozňa sú v blízkosti pravých
nástupných dverí /diagonálne krížom cez vozeň/ umiestnené vonkajšie
smerové tabule elektronického informačného systému.
Zásobovanie vozňa elektrickou energiou je zabezpečené z priebežného
vysokonapäťového vedenia pomocou centrálneho zdroja energie. Vozeň je
vybavený podvozkami SF 300-2S/MG s kotúčovou a magnetickou koľajnicovou
brzdou. Agregáty upevnené pod základným rámom sú prekryté po oboch
stranách krytom.
Z hľadiska klimatických a geografických podmienok sa vozne môžu
prevádzkovať v rozmedzí teplôt -25°C až +40°C do nadmorskej výšky 1400
m a priemernej ročnej relatívnej vlhkosti vzduchu do 75 %.
Vozeň je určený pre jazdu na tratiach s rozchodom 1435 mm v súprave s
priebežným vedením a s rozvodom vzduchu hlavným a napájacím potrubím.
Pevnostné parametre vozňa zodpovedajú kategórii P1 podľa STN EN 12 663.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou integrovaného manažérskeho systému
spĺňajúceho
požiadavky manažérstva kvality podľa normy ISO 9001, environmentálneho
manažérstva
podľa normy ISO 14001 a medzinárodnej normy železničného priemyslu IRIS.
Základné
technické údaje
|
Rozchod
|
1 435 mm
|
Maximálna rýchlosť |
160 km.hod-1
|
Počet miest na sedenie
|
76
|
Obrys ŽKV |
UIC 505-1
|
Dĺžka cez nárazníky |
26 400 mm
|
Dĺžka cez čelníky |
25 100 mm
|
Maximálna šírka |
2 825 mm
|
Výška vozňa od temena koľajnice |
4 050 mm
|
Rázvor železničného vozidla |
21 500 mm
|
Rázvor náprav podvozku |
2 500 mm
|
Menovitá hmotnosť osobného
vozňa |
48 t
|
Hmotnosť plne obsadeného vozňa
|
53 t
|
Najmenší menovitý polomer
oblúka koľaje pri prejazde traťovou rýchlosťou |
150 m
|
Menovitý priemer kolesa |
920/860 mm
|
Jazdný obrys kolesa |
S 1002
|
[ menu ]
Osobný
vozeň 1. triedy radu Apeer
Osobný
vozeň 1. triedy radu Apeer je určený pre prepravu cestujúcich. Osobný
vozeň je zmodernizovaný zo starého vyradeného osobného vozňa. V rámci
modernizácie sú komplexne vymenené bočnice za nové a vozeň je
prestavovaný a zrenovovaný tak, aby spĺňal požiadavky medzinárodnej
dopravy. Modernizovaný vozeň má veľkopriestorové usporiadanie
interiéru. Vstup do veľkopriestorových oddielov z nástupného priestoru
je cez samočinné posuvné dvere s elektropneumatickým ovládaním. V
nástupných priestoroch je umiestnená hygienická bunka s uzavretým
systémom WC. Zásobovanie vozňa elektrickou energiou je realizované
pomocou 3-systémového centrálneho zdroja napätia. Kúrenie, chladenie a
ventiláciu zabezpečuje klimatizačná jednotka. Podvozky „Görlitz V“ s
klátikovou brzdou boli zmodernizované na podvozky s kotúčovou brzdou
Görlitz Vk pre rýchlosť 160 km/hod. Podľa požiadavky je možné pod vozeň
dosadiť iný podvozok.
Svojím
usporiadaním a konštrukčnými celkami zabezpečuje požadované pohodlie a
bezpečnosť pre cestujúcich v rýchlikových a expresných vlakových
súpravách. V interiéri vozňa s chodbou uprostred je rad jednosedadiel a
dvojsedadiel, kde v prednej časti je vytvorených 6 boxov, ktoré sú od
seba oddelené sklenými stenami.
Osobný
vozeň radu Apeer vyhovuje všetkým súvisiacim vyhláškam UIC pre osobné
vozne a jednotlivé konštrukčné celky a je určený pre režim RIC.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou integrovaného manažérskeho systému
spĺňajúceho požiadavky manažérstva kvality podľa normy ISO 9001,
environmentálneho manažérstva podľa normy ISO 14001 a medzinárodnej
normy železničného priemyslu IRIS.
Technické
parametre vozňa radu Apeer
|
Rozchod |
1 435
mm |
Hmotnosť
vozňa |
44
t |
Počet
sedadiel |
52 |
Napájanie
UIC-RIC |
AC 1
000 V |
AC/DC 1
500 V |
AC/DC 3
000 V |
Kúrenie |
el.
teplovzdušné |
Chladenie |
klimatizácia |
Osvetlenie |
žiarivkové
s individuálnym meničom 24 V / 230 V
+ individuálne
žiarivkové osvetlenie 24 V |
Akumulátor |
21,6
V; 370 Ah |
Centrálny
zdroj |
napäťový
systém podľa RIC |
Protišmykové
zariadenie |
UIC
541-05 |
Brzdové
valce |
10" (4
ks) |
Maximálna povolená
rýchlosť |
160
km/hod |
Obrys vozňa |
UIC
505-1 |
Koncové
svietidlá a návestia |
UIC
532 |
Zatváranie a
blokovanie dverí |
UIC
560 |
Ozvučenie |
UIC
568 |
[ menu ]
Osobný vozeň 2. triedy
radu Bpeer
Osobný
vozeň 2. triedy radu Bpeer je určený pre prepravu cestujúcich. Osobný
vozeň je zmodernizovaný zo starého vyradeného osobného vozňa. V rámci
modernizácie sú komplexne vymenené bočnice za nové a vozeň je
prestavovaný a zrenovovaný tak, aby spĺňal požiadavky medzinárodnej
dopravy. Modernizovaný vozeň má veľkopriestorové usporiadanie
interiéru. Vstup do veľkopriestorových oddielov z nástupného priestoru
je cez samočinné posuvné dvere s elektropneumatickým ovládaním.
V
nástupných priestoroch je umiestnená hygienická bunka s uzavretým
systémom WC. Zásobovanie vozňa elektrickou energiou je realizované
pomocou 3-systémového centrálneho zdroja napätia. Kúrenie, chladenie a
ventiláciu zabezpečuje klimatizačná jednotka. Podvozky „Görlitz V“ s
klátikovou brzdou boli zmodernizované na podvozky s kotúčovou brzdou
Görlitz Vk pre rýchlosť 160 km/hod. Podľa požiadavky je možné pod vozeň
dosadiť iný podvozok.
Svojím
usporiadaním a konštrukčnými celkami zabezpečuje požadované pohodlie a
bezpečnosť pre cestujúcich v rýchlikových a expresných vlakových
súpravách. V interiéri vozňa sú dva veľkopriestorové oddiely, oddelené
sklenenou medzistenou v pomere 3:7. Sedadlá sú usporiadané do zostavy
2+2 s uličkou v strede. Osobný vozeň radu Bpeer vyhovuje všetkým
súvisiacim vyhláškam UIC pre osobné vozne a jednotlivé konštrukčné
celky a je určený pre režim RIC.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou integrovaného manažérskeho systému
spĺňajúceho požiadavky manažérstva kvality podľa normy ISO 9001,
environmentálneho manažérstva podľa normy ISO 14001 a medzinárodnej
normy železničného priemyslu IRIS.
Technické
parametre vozňa radu Bpeer
|
Rozchod |
1 435
mm |
Hmotnosť
vozňa |
43
t |
Počet
sedadiel |
66 |
Napájanie
UIC-RIC |
AC 1
000 V |
AC/DC
1 500 V |
AC/DC 3
000 V |
Kúrenie |
el.
teplovzdušné |
Chladenie |
klimatizácia |
Osvetlenie |
žiarivkové
s individuálnym meničom 24 V / 230 V |
Akumulátor |
21,6 V;
kapacita 370 Ah |
Centrálny
zdroj |
napäťový
systém podľa RIC |
Protišmykové
zariadenie |
UIC
541-05 |
Brzdové
valce |
10" (4
ks) |
Maximálna povolená
rýchlosť |
160
km/hod |
Obrys vozňa |
UIC
505-1 |
Koncové svietidlá a
návestia |
UIC
532 |
Zatváranie a
blokovanie dverí |
UIC
560 |
Ozvučenie |
UIC
568 |
[ menu ]
Osobný
oddielový vozeň 1. triedy radu Aeer
Osobný
oddielový vozeň 1. triedy radu Aeer je určený pre prepravu cestujúcich.
Osobný vozeň je zmodernizovaný zo starého vyradeného osobného vozňa. V
rámci modernizácie sú komplexne vymenené bočnice za nové a vozeň je
prestavovaný a zrenovovaný tak, aby spĺňal požiadavky medzinárodnej
dopravy. Modernizovaný vozeň s bočnou chodbou má 9 oddielov prvej
triedy. V každom oddieli je šesť sedadiel. Oddelenie oddielu od chodby
je riešené pevným presklením a posuvnými dverami. Vstup do chodby z
nástupného priestoru je kyvnými dverami. V nástupných priestoroch je
umiestnená hygienická bunka s uzavretým systémom WC. Zásobovanie vozňa
elektrickou energiou je realizované pomocou 3-systémového centrálneho
zdroja napätia. Kúrenie, chladenie a ventiláciu zabezpečuje
klimatizačná jednotka. Podvozky „Görlitz V“ s klátikovou brzdou boli
zmodernizované na podvozky s kotúčovou brzdou „Görlitz Vk“ pre rýchlosť
160 km/hod. Podľa požiadavky je možné pod vozeň dosadiť iný podvozok.
Svojím
usporiadaním a konštrukčnými celkami zabezpečuje požadované pohodlie a
bezpečnosť pre cestujúcich v rýchlikových a expresných vlakových
súpravách. Osobný vozeň radu Aeer vyhovuje všetkým súvisiacim vyhláškam
UIC pre osobné vozne a jednotlivé konštrukčné celky a je určený pre
režim RIC.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou
integrovaného manažérskeho systému spĺňajúceho požiadavky manažérstva
kvality podľa normy ISO 9001, environmentálneho manažérstva podľa normy
ISO 14001 a medzinárodnej normy železničného priemyslu IRIS.
Technické
parametre vozňa radu Aeer
|
Rozchod |
1 435
mm |
Hmotnosť vozňa |
45 t |
Počet sedadiel |
45 |
Napájanie
UIC-RIC |
AC 1000
V |
AC/DC 1500 V |
AC/DC 3000 V |
Kúrenie |
elektrické
teplovzdušné |
Chladenie |
klimatizácia
|
Osvetlenie |
žiarivkové
s individuálnym meničom 24 V / 230 V
+ individuálne žiarivkové osvetlenie 24 V |
Akumulátor |
21,6 V;
370 Ah |
Centrálny zdroj |
napäťový systém podľa požiadaviek
RIC |
Protišmykové zariadenie |
UIC
541-05 |
Brzdové valce |
10" (4
ks) |
Maximálna povolená rýchlosť |
160
km/hod |
Obrys vozňa |
UIC
505-1 |
Koncové svietidlá a návestia |
UIC 532
|
Zatváranie a blokovanie dverí |
UIC 560
|
Ozvučenie |
UIC 568
|
[ menu ]
Osobný oddielový vozeň 2. triedy radu Beer
Osobný
oddielový vozeň 2. triedy radu Beer je určený pre prepravu cestujúcich.
Osobný vozeň je zmodernizovaný zo starého vyradeného osobného vozňa. V
rámci modernizácie sú komplexne vymenené bočnice za nové a vozeň je
prestavovaný a zrenovovaný tak, aby spĺňal požiadavky medzinárodnej
dopravy. Modernizovaný vozeň s bočnou chodbou má 10 oddielov druhej
triedy. V každom oddieli je šesť sedadiel. Oddelenie oddielu od chodby
je riešené pevným presklením a posuvnými dverami. Vstup do chodby z
nástupného priestoru je kyvnými dverami. V nástupných priestoroch je
umiestnená hygienická bunka s uzavretým systémom WC. Zásobovanie vozňa
elektrickou energiou je realizované pomocou 3-systémového centrálneho
zdroja napätia. Kúrenie, chladenie a ventiláciu zabezpečuje
klimatizačná jednotka. Podvozky „Görlitz V“ s klátikovou brzdou boli
zmodernizované na podvozky s kotúčovou brzdou „Görlitz Vk“ pre rýchlosť
160 km/hod. Podľa požiadavky je možné pod vozeň dosadiť iný podvozok.
Svojím
usporiadaním a konštrukčnými celkami zabezpečuje požadované pohodlie a
bezpečnosť pre cestujúcich v rýchlikových a expresných vlakových
súpravách. Osobný vozeň radu Beer vyhovuje všetkým súvisiacim vyhláškam
UIC pre osobné vozne a jednotlivé konštrukčné celky a je určený pre
režim RIC.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou
integrovaného manažérskeho systému spĺňajúceho požiadavky manažérstva
kvality podľa normy ISO 9001, environmentálneho manažérstva podľa normy
ISO 14001 a medzinárodnej normy železničného priemyslu IRIS.
Technické
parametre vozňa radu Beer
|
Rozchod |
1 435
mm |
Hmotnosť vozňa |
45 t |
Počet sedadiel |
60 |
Napájanie
UIC-RIC |
AC 1000
V |
AC/DC 1500 V |
AC/DC 3000 V |
Kúrenie |
elektrické
teplovzdušné |
Chladenie |
klimatizácia
|
Osvetlenie |
žiarivkové
s individuálnym meničom 24 V / 230 V |
Akumulátor |
21,6 V;
370 Ah |
Centrálny zdroj |
napäťový systém podľa požiadaviek
RIC |
Protišmykové zariadenie |
UIC
541-05 |
Brzdové valce |
10" (4
ks) |
Maximálna povolená rýchlosť |
160
km/hod |
Obrys vozňa |
UIC
505-1 |
Koncové svietidlá a návestia |
UIC 532
|
Zatváranie a blokovanie dverí |
UIC 560
|
Ozvučenie |
UIC 568
|
[ menu ]
Osobný
vozeň radu ARmpee
Štvornápravový
plne klimatizovaný komfortný reštauračný vozeň osobnej dopravy 1.
triedy v prevedení bistro radu ARmpee61 od výrobcu ŽOS Vrútky a.s, je
určený predovšetkým pre európsku diaľkovú dopravu na všetkých tratiach
normálneho rozchodu 1 435 mm s napájacím napätím RIC. Je navrhnutý a
vyrobený tak, aby spĺňal požiadavky medzinárodnej dopravy a požiadavky
platných TSI noriem interoperability pre hluk, bezpečnosť v
železničných tuneloch a pre osoby so zníženou pohyblivosťou (okrem osôb
používajúcich invalidný vozík).
Vnútorný
priestor vozňa je členený:
- nástupný
priestor na strane s ručnou brzdou – s WC pre personál a skladové
priestory;
- kuchyňa
a oddiel bistro (bufetový oddiel);
- oddiel
pre sediacich cestujúcich 1. triedy, členený na jednotlivé boxy;
- nástupný
priestor na strane bez ručnej brzdy – s WC pre cestujúcich.
Vstup do
vozňa je umožnený štyrmi
predsuvnými dverami. Prechod medzi vozňami je cez dvojkrídlové posuvné
dvere. Oddiel pre cestujúcich je rozdelený priečkou na dve časti.
Sedadlá sú usporiadané 2+1, pričom sedadlá sú orientované vždy 2+2
proti sebe, resp. 1+1 proti sebe. Medzi sedadlami je rozkladací stolík.
Pri sedadlách z boku sú umiestnené zásuvky elektrického rozvodu 230 V,
50 Hz pre napájanie elektrických prístrojov. Medzi sedadlami je
priechodná pozdĺžna ulička. Nad sedadlami sú po oboch stranách police
pre batožinu. V policiach je zabudované aj individuálne osvetlenie.
Zásobovane
vozňa elektrinou je zabezpečené z priebežného vysokonapäťového vedenia
pomocou centrálneho zdroja energie. Vozeň je vybavený pôvodnými
upravenými podvozkami GP 200S s kotúčovou brzdou a magnetickou
koľajnicovou brzdou.
Vozeň je vhodný i pre prevádzku na tratiach s mnohými tunelmi (s
tlakovou odolnosťou vozňa “) p(“).
Z
hľadiska klimatických a geografických podmienok sa vozne môžu
prevádzkovať v rozmedzí teplôt –25 °C až +40 °C do nadmorskej výšky
1400 m (trieda 1, podľa ČSN EN 50125-1) a priemernou ročnou relatívnou
vlhkosťou vzduchu do 75 %.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou
integrovaného manažérskeho systému spĺňajúceho požiadavky manažérstva
kvality podľa normy ISO 9001, environmentálneho manažérstva podľa normy
ISO 14001 a medzinárodnej normy železničného priemyslu IRIS.
Technické
parametre vozňa radu ARmpee
|
Rozchod |
1 435
mm |
Maximálna rýchlosť |
160
km/h |
Počet miest na sedenie
- 1. trieda |
22 |
Počet miest na sedenie - bistro
časť |
14 |
Obrys ŽKV |
UIC
505-1 |
Dĺžka cez nárazníky |
26 400
mm |
Dĺžka
cez čelníky |
25 100
mm |
Maximálna šírka |
2 825
mm |
Maximálna výška |
4 050 mm |
Rázvor dráhového vozidla |
21 600
mm |
Menovitá hmotnosť osobného
vozňa |
47 t |
Hmotnosť plne obsadeného vozňa |
49 t |
Najmenší menovitý polomer
oblúka koľaje pri prejazde traťovou rýchlosťou |
150 m |
Menovitý priemer kolesa |
920 mm |
Jazdný obrys kolesa |
UIC -
510 -2 S1002 |
[ menu ]
Osobný
vozeň radu WG (WGmeer)
Osobný
spoločenský vozeň s oddielom bistro a tanečným oddielom od výrobcu ŽOS
Vrútky a.s. vznikol rekonštrukciou pôvodného vozňa radu BRcm a je
navrhnutý tak, aby spĺňal požiadavky medzinárodnej dopravy a
interoperability pre hluk.
Vnútorný priestor vozňa je členený na dva nástupné priestory (na oboch
koncoch vozňa), oddiel bistro a tanečný oddiel.
V bistro časti je umiestnený barový pult s držadlom a tromi barovými
stoličkami. Za pultom sú zabudované nerezový drez, výčapné zariadenie,
umývačka na sklo, dve zásuvkové chladničky, ponukový regál a nerezové
skrinky pre odkladanie riadu a tovaru.
Tanečný oddiel je umiestnený v interiéri zo strany s RB. Vedľa priečky
oddeľujúcej nástupný priestor a interiér je „samostatný hudobný
priestor“, v ktorom je umiestnené zariadenia na reprodukciu hudby
(mixážny pult, CD prehrávač, mikrofón a zosilňovač). Reproduktory sú
umiestnené na bočnici v tanečnom oddieli.
Pod oknami
v celej dĺžke tanečného oddielu
je umiestnený odkladací pult s držadlom. V prípade požiadavky je možné
vozeň vybaviť ako konferenčný. K tomuto účelu je pre vozeň zhotovených
6 ks konferenčných stolíkov, ktoré môžu byť usporiadané pod oknom v
dvoch radoch po 3 ks v časti bistro, alebo ako samostatný veľký
konferenčný stôl umiestnený v pozdĺžnej osi vozňa na strane pri časti
bistro. Ku konferenčným stolíkom sú pripravené kreslá, ktoré sú voľne
položené a ich umiestnenie je závislé na umiestnení konferenčných
stolíkov.
Vstup do tanečného oddielu z oboch nástupných priestorov
je cez otočné dvere. V nástupnom priestore na konci vozňa s ručnou
brzdou sa nachádza WC s uzavretým systémom, stojan ručnej brzdy a
elektrický rozvádzač. V nástupnom priestore na konci vozňa bez ručnej
brzdy je skriňa na šaty a zásoby. Vozeň je vybavený pôvodnými
podvozkami GP 200 s kotúčovou brzdou.
Vozeň je napájaný elektrickou
energiou z hlavného priebežného vedenia, ktoré zabezpečuje napájanie
centrálneho zdroja energie a vykurovacích registrov klimatizačného
zariadenia.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou
integrovaného manažérskeho systému spĺňajúceho požiadavky manažérstva
kvality podľa normy ISO 9001, environmentálneho manažérstva podľa normy
ISO 14001 a medzinárodnej normy železničného priemyslu IRIS.
Technické
parametre vozňa radu WGmeer
|
Rozchod |
1 435
mm |
Najvyššia prevádzková rýchlosť |
160
km/h |
Počet miest na sedenie |
20 |
Obrys ŽKV |
UIC
505-1 |
Dĺžka cez nárazníky |
26 400
mm |
Dĺžka
cez čelníky |
25 100
mm |
Maximálna šírka |
2 825
mm |
Výška vozňa od temena koľajnice |
4 050 mm |
Rázvor železničného vozidla |
21 600
mm |
Menovitá hmotnosť osobného
vozňa |
41 t |
Najmenší menovitý polomer
oblúka koľaje pri prejazde traťovou rýchlosťou |
150 m |
Menovitý priemer kolesa |
max.920 mm/min.860 mm |
Jazdný obrys kolesa |
UIC - ORE 1002 |
[ menu ]
Reštauračný
vozeň radu WRmee 816
Štvornápravový
plne klimatizovaný komfortný reštauračný vozeň osobnej dopravy je
určený predovšetkým pre európsku diaľkovú dopravu na všetkých tratiach
rozchodu 1435 mm s napájacím napätím RIC. Je navrhnutý a vyrobený tak,
aby spĺňal požiadavky medzinárodnej dopravy a požiadavky platných TSI
noriem interoperability pre hluk, bezpečnosť v železničných tuneloch a
pre osoby so zníženou pohyblivosťou – okrem osôb používajúcich
invalidný vozík. Vnútorný priestor vozňa je členený nasledovne:
- nástupný
priestor (predstavok) na strane s RB (ručnou brzdou)
- predstavok
na strane bez ručnej brzdy + WC pre personál
- barový
oddiel
- kuchyňa
- jedáleň
Vstup do
vozňa je umožnený predsuvnými
nástupnými dvermi, ktoré sa nachádzajú na konci vozňa s ručnou brzdou.
Prechod medzi vozňami je možný cez dvojkrídlové čelné posuvné dvere. V
jedálenskej časti sú sedačky usporiadané oproti sebe s členením 2+2,
resp. 1+1. Pre každé dvojsedadlo je k dispozícii samostatná zásuvka pre
PC. K sedadlám patrí stolík v plnej dĺžke. Na každom stole je
umiestnené svietidlo. Medzi sedadlami je priechodná pozdĺžna ulička. V
barovej časti sú pri pulte umiestnené tri stoličky, pri okne sú 4
sedačky v usporiadaní 1+1 za sebou. Oproti sedačkám je na bočnej strane
skrine umiestnený podokenný pult. Kuchynská časť je umiestnená v strede
vagóna a je rozdelená na časť umývaciu, výdajovú, kuchyňu a bufet.
Zásobovanie
vozňa elektrickou energiou je zaistené z priebežného vysokonapäťového
kábla pomocou centrálneho zdroja energie. Vozeň je vybavený upravenými
podvozkami Görlitz V s kotúčovou brzdou.
Z hľadiska klimatických a
geografických podmienok sa vozeň môže prevádzkovať v rozmedzí teplôt
-25°C až +40°C do nadmorskej výšky 1400 m (trieda 1, podľa STN EN
50125-1) a priemernej ročnej relatívnej vlhkosti vzduchu do 75 %.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou
integrovaného manažérskeho systému spĺňajúceho požiadavky manažérstva
kvality podľa normy ISO 9001, environmentálneho manažérstva podľa normy
ISO 14001 a medzinárodnej normy železničného priemyslu IRIS.
Technické
parametre vozňa radu WRmee 816
|
Rozchod |
1 435
mm |
Maximálna rýchlosť |
160
km/h |
Počet miest na sedenie
- jedáleň |
24 |
Počet miest na sedenie - bar |
7 |
Obrys vozňa |
UIC
505-1 |
Dĺžka cez nárazníky |
26 400
mm |
Maximálna šírka |
2 824
mm |
Maximálna výška |
4 050 mm |
Rázvor podvozku |
2 500
mm |
Rázvor vozňa | 19 000
mm |
Hmotnosť plne obsadeného vozňa |
48 t |
Najmenší menovitý polomer
oblúka koľaje pri prejazde traťovou rýchlosťou |
150 m |
Menovitý priemer kolesa |
920 mm/870mm |
Jazdný obrys kolesa |
UIC -
510 -2 S1002 |
[ menu ]
Osobný
vozeň 1. triedy s barovým oddielom radu ARpeer
Osobný
vozeň 1. triedy s barovým oddielom radu ARpeer je ďalším z radu
modernizovaných vozňov. Osobný vozeň je zmodernizovaný zo starého
vyradeného osobného vozňa. V rámci modernizácie sú komplexne vymenené
bočnice za nové a vozeň je prestavovaný a zrenovovaný tak, aby spĺňal
požiadavky medzinárodnej dopravy. Zásobovanie vozňa elektrickou
energiou je realizované z priebežného vysokonapäťového vedenia pomocou
3-systémového centrálneho zdroja napätia, ktorý pracuje v napäťovom
systéme podľa UIC - RIC. Kúrenie, chladenie a ventiláciu zabezpečuje
klimatizačná jednotka. Podvozky „Görlitz V“ s klátikovou brzdou boli
zmodernizované na podvozky s kotúčovou brzdou Görlitz Vk pre rýchlosť
160 km/hod. Podľa požiadavky je možné pod vozeň dosadiť iný podvozok.
Svojím
usporiadaním a konštrukčnými celkami zabezpečuje požadované pohodlie a
bezpečnosť pre cestujúcich v rýchlikových a expresných vlakových
súpravách. Vstupné dvere do vozňa, ktoré sú riešené ako predsuvné podľa
UIC 560, sa nachádzajú na strane oddielu 1. triedy. V nástupnom
priestore je umiestnená hygienická bunka s uzavretým vákuovým systémom
WC. Vstup do oddielu 1. triedy z nástupného priestoru je cez samočinné
posuvné dvere s elektropneumatickým ovládaním. V oddiele 1. triedy sa
nachádza 24 sedadiel. Sedadlá sú členené 2 + 1 a sú usporiadané proti
sebe s uličkou uprostred. Kuchynka sa nachádza v strede vozňa. Chodba
spája oddiel 1. triedy s barovou časťou. V barovej časti sa nachádza
barový pult, barové stoličky a polkruhové stoličky so stolíkmi. Z baru
do predstavku sa vchádza samočinnými posuvnými dverami. Sú tam
zabudované skrine na odevy pre personál a ekologické WC pre personál.
Osobný
vozeň radu ARpeer vyhovuje všetkým súvisiacim vyhláškam UIC pre osobné
vozne a jednotlivé konštrukčné celky a je určený pre rýchlosť 160
km/hod. v režime RIC.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou
integrovaného manažérskeho systému spĺňajúceho požiadavky manažérstva
kvality podľa normy ISO 9001, environmentálneho manažérstva podľa normy
ISO 14001 a medzinárodnej normy železničného priemyslu IRIS.
Technické
parametre vozňa radu ARpeer
|
Rozchod |
1 435
mm |
Hmotnosť vozňa |
45 t |
Počet sedadiel v oddiele 1.
triedy |
24 |
Počet sedadiel v bistre |
17 |
Kúrenie |
el.
teplovzdušné |
Napájanie
UIC-RIC |
1 000 V, 50 Hz ,16 2/3 Hz |
1500 V, 50 Hz, 1500 V = |
3000 V, 50 Hz, 3000 V = |
Kúrenie a chladenie |
poloklimatizácia
|
Osvetlenie |
-
žiarivkové s individuálnym meničom 24 V / 230 V
- individuálne žiarivkové osvetlenie v oddiele 1.
triedy |
Akumulátor |
21,6 V;
2 x 370 Ah |
Centrálny zdroj |
podľa napäťových požiadaviek RIC |
Protišmykové zariadenie |
UIC
541-1 |
Brzdové valce |
10" (4
ks) |
Maximálna povolená rýchlosť |
160
km/hod |
Obrys vozňa |
UIC
505-1 |
Koncové svietidlá a návestia |
UIC 532
|
Zatváranie a blokovanie dverí |
UIC 560
|
Ozvučenie |
UIC 568
|
[ menu ]
Osobný reštauračný vozeň WRRmeer
Osobný
reštauračný vozeň s jedálenským oddielom, kuchyňou
a oddielom bistro od výrobcu ŽOS Vrútky a.s., vznikol
rekonštrukciou pôvodného vozňa radu BRcm je navrhnutý
tak, aby spĺňal požiadavky medzinárodnej dopravy
a interoperability pre hluk. Vnútorný priestor vozňa je
členený na dva nástupné priestory (na oboch koncoch vozňa), jedálenský
oddiel, kuchyňu a oddiel bistro. Kuchyňa je v strede vozňa
a je od jedálenského oddielu a oddielu bistro oddelená
spojovacou chodbou. Vstup do vozňa je umožnený cez dvoje predsuvné
dvere, ktoré sa nachádzajú na konci vozňa s ručnou brzdou. Prechod
medzi vozňami je cez dvojkrídlové posuvné dvere. Vstup do jedálenského
oddielu a oddielu bistro z oboch nástupných priestorov je cez
posuvné dvere (ďalej len interiérové dvere).
V
nástupnom priestore na konci vozňa s ručnou brzdou sa nachádza WC
s uzavretým systémom, stojan ručnej brzdy a elektrický
rozvádzač. V nástupnom priestore na konci vozňa
bez ručnej brzdy je skriňa na šaty a skrine na
zásoby. V jedálenskom oddieli sa nachádzajú stoly s dvojsedadlami
a jednosedadlami, ktoré sú usporiadané oproti sebe,
s uličkou prechádzajúcou stredom vozňa. V strede
vozňa je kuchyňa a spojovacia chodba medzi jedálenským oddielom
a oddielom bistro. V oddieli bistro je zabudovaný
výdajný pult prechádzajúci do pozdĺžneho odkladacieho pultu
s barovými stoličkami. Oproti sú umiestnené oblúkové sedacie
boxy so stolíkom. Kuchyňa tvorí samostatný celok uzamykateľný
z oboch strán, je kompletne vybavená pre prípravu
jedál. Zásobovanie vozňa elektrickou energiou je zabezpečené z
priebežného vysokonapäťového vedenia pomocou centrálneho zdroja
energie. Vozeň je vybavený pôvodnými podvozkami GP 200 s kotúčovou
brzdou.
Vozeň
je určený pre jazdu na tratiach s rozchodom 1435 mm v súprave s
priebežným vedením, napájaním vn a s rozvodom vzduchu hlavným a
napájacím potrubím. Druh prostredia pre jednotlivé priestory vozňa je
stanovený protokolom podľa STN EN 50125-1.
Z hľadiska klimatických a geografických podmienok sa vozne môžu
prevádzkovať v rozmedzí teplôt -30°C až + 40°C do nadmorskej výšky 1400
m (trieda 1, podľa STN EN 50125-1) a priemernej ročnej relatívnej
vlhkosti vzduchu do 75 %.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou
integrovaného manažérskeho systému spĺňajúceho požiadavky manažérstva
kvality podľa normy ISO 9001, environmentálneho manažérstva podľa normy
ISO 14001 a medzinárodnej normy železničného priemyslu IRIS.
Základné technické
údaje
|
Rozchod
|
1 435 mm
|
Maximálna rýchlosť |
160 km.hod-1
|
Počet miest na sedenie
|
24
+ 19
|
Obrys ŽKV |
UIC 505-1
|
Dĺžka cez nárazníky |
26 400 mm
|
Dĺžka cez čelníky |
25 100 mm
|
Maximálna šírka |
2 825 mm
|
Maximálna výška |
4 050 mm
|
Rázvor železničného vozidla |
21 600 mm
|
Rázvor náprav podvozku |
2 600 mm
|
Menovitá hmotnosť osobného
vozňa |
46 t
|
Hmotnosť plne obsadeného vozňa
|
46 t podľa UIC 410
|
Najmenší menovitý polomer
oblúka koľaje pri prejazde traťovou rýchlosťou |
150 m
|
Menovitý priemer kolesa |
max. 920 mm / min. 860 mm
|
Jazdný obrys kolesa |
UIC - ORE
1002
|
[ menu ]
Reštauračný a bufetový
vozeň radu WRReer
Jedálenský
a bufetový vozeň WRReer je ďalším z radu modernizovaných vozňov. Osobný
vozeň je zmodernizovaný zo starého vyradeného osobného vozňa. V rámci
modernizácie sú komplexne vymenené bočnice za nové a vozeň je
prestavovaný a zrenovovaný tak, aby spĺňal požiadavky medzinárodnej
dopravy. Vstup do jedálenského priestoru z nástupného priestoru je cez
samočinné posuvné dvere s elektropneumatickým ovládaním. V nástupnom
priestore je umiestnená hygienická bunka s uzavretým systémom WC.
Zásobovanie vozňa elektrickou energiou je realizované pomocou
3-systémového centrálneho zdroja napätia. Kúrenie, chladenie a
ventiláciu zabezpečuje klimatizačná jednotka. Podvozky „Görlitz V“ s
klátikovou brzdou boli zmodernizované na podvozky s kotúčovou brzdou
Görlitz Vk pre rýchlosť 160 km/hod. Podľa požiadavky je možné pod vozeň
dosadiť iný podvozok.
Svojím
usporiadaním a konštrukčnými celkami zabezpečuje požadované pohodlie a
bezpečnosť pre cestujúcich v rýchlikových a expresných vlakových
súpravách. V jedálenskom priestore sa nachádzajú 4 lóže s celkovým
počtom sedadiel 24. Sedadlá sú usporiadané proti sebe s uličkou
uprostred. Kuchynka sa nachádza v strede vozňa. Chodba spája jedálenskú
časť s bistrom. V časti bistro sa nachádza barový pult, barové stoličky
a polkruhové stoličky so stolíkmi.
Osobný
vozeň radu WRReer vyhovuje všetkým súvisiacim vyhláškam UIC pre osobné
vozne a jednotlivé konštrukčné celky a je určený pre režim RIC.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou
integrovaného manažérskeho systému spĺňajúceho požiadavky manažérstva
kvality podľa normy ISO 9001, environmentálneho manažérstva podľa normy
ISO 14001 a medzinárodnej normy železničného priemyslu IRIS.
Technické
parametre vozňa radu WRReer
|
Rozchod |
1 435
mm |
Hmotnosť
vozňa |
44 t |
Počet
sedadiel v jedálenskom priestore |
24 |
Počet
sedadiel v bistre |
20 |
Kúrenie |
el. teplovzdušné |
Napájanie
UIC-RIC |
AC 1
000 V |
AC/DC
1 500 V |
AC/DC 3
000 V |
Chladenie |
klimatizácia |
Osvetlenie |
žiarivkové
s individuálnym meničom 24 V / 230 V |
Akumulátor |
21,6 V;
2x 360 Ah |
Centrálny
zdroj |
podľa
napäťových požiadaviek RIC |
Protišmykové
zariadenie |
UIC
541-05 |
Brzdové
valce |
10"
(4 ks) |
Maximálna
povolená rýchlosť |
160
km/hod |
Obrys
vozňa |
UIC
505-1 |
Koncové
svietidlá a návestia |
UIC
532 |
Zatváranie
a blokovanie dverí |
UIC
560 |
Ozvučenie |
UIC
568 |
[ menu ]
Osobný vozeň 2. triedy
so služobným oddielom radu BDsheer
Osobný
vozeň 2. triedy so služobným oddielom radu BDsheer je zmodernizovaný zo
starého vyradeného osobného vozňa. V rámci modernizácie sú komplexne
vymenené bočnice za nové a vozeň je prestavovaný a zrenovovaný tak, aby
spĺňal požiadavky medzinárodnej dopravy. Modernizovaný vozeň s bočnou
chodbou má štyri oddiely druhej triedy, jeden oddiel pre telesne
postihnutých a batožinový priestor. Batožinový priestor má na obidvoch
stranách vozňa posuvné dvere, vedľa ktorých je umiestnená zdvíhacia
plošina na prepravu osôb so zníženou pohyblivosťou. Na konci vozňa, kde
nie je ručná brzda je vytvorená miestnosť pre personál. Čelné dvere sú
dvojkrídlové s elektropneumatickým ovládaním. V nástupnom priestore je
umiestnená hygienická bunka s uzavretým systémom WC. Vedľa oddielu pre
telesne postihnutých je vytvorené WC so špeciálnym vyhotovením pre
telesne postihnutých. Zásobovanie vozňa elektrickou energiou je
realizované pomocou 3-systémového centrálneho zdroja napätia. Kúrenie,
chladenie a ventiláciu zabezpečuje klimatizačná jednotka. Podvozky
„Görlitz V“ s klátikovou brzdou boli zmodernizované na podvozky s
kotúčovou brzdou Görlitz Vk pre rýchlosť 160 km/hod. Podľa požiadavky
je možné pod vozeň dosadiť iný podvozok.
Osobný
vozeň 2. triedy so služobným oddielom radu BDsheer vyhovuje všetkým
súvisiacim vyhláškam UIC pre osobné vozne a jednotlivé konštrukčné
celky a je určený pre režim RIC.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou
integrovaného manažérskeho systému spĺňajúceho požiadavky manažérstva
kvality podľa normy ISO 9001, environmentálneho manažérstva podľa normy
ISO 14001 a medzinárodnej normy železničného priemyslu IRIS.
Technické
parametre vozňa radu BDsheer
|
Rozchod |
1 435
mm |
Hmotnosť
vozňa |
44 t |
Počet
sedadiel |
26+2 |
Napájanie
UIC-RIC |
AC 1
000 V |
AC/DC
1 500 V |
AC/DC 3
000 V |
Kúrenie |
el.teplovzdušné |
Chladenie |
klimatizácia |
Osvetlenie |
žiarivkové
s individuálnym meničom 24 V / 230 V |
Akumulátor |
21,6 V;
2x370 Ah |
Centrálny
zdroj |
napäťový
systém podľa RIC |
Protišmykové
zariadenie |
UIC
541-05 |
Brzdové
valce |
10" (4
ks) |
Maximálna
povolená rýchlosť |
160
km/hod |
Obrys
vozňa |
UIC
505-1 |
Koncové
svietidlá a návestia |
UIC
532 |
Zatváranie
a blokovanie dverí |
UIC
560 |
Ozvučenie |
UIC
568 |
[ menu ]
Riadiaci
a vložený vozeň öBB – Pinzgaubahn
Riadiace
a vložené vozne sú určené pre regionálne trate öBB –
Pinzgaubahn. Sú
kompatibilné s dieselovými lokomotívami a vozňami používanými na týchto
tratiach. Ucelené súpravy zložené z lokomotívy a riadiaciceho vozňa na
koncoch, medzi ktorými sú spriahnuté vložené vozne umožňuje používať
tieto súpravy v režime push-pull, teda bez nutnosti rozpriahania a
otáčania lokomotív v koncových staniciach.
Vozne svojím konštrukčným riešením spĺňajú vysoké požiadavky na
prepravu osôb na regionálnych tratiach. V nástupných a výstupných
priestoroch, ktoré sú umiestnené v strede každého vozňa je
podlaha znížená na úroveň nástupišťa, čo zaručuje pohodlné nastupovanie
a vystupovanie cestujúcich. Tento priestor tvorí 30% celkovej
plochy vozňa určenej pre cestujúcich.
Vozne
sú vybavené podvozkami VR 2007 produkcie ŽOS Vrútky.
Nástupné dvere sú dvojkrídlové - predsuvné, poháňané elektricky. Pri
nástupnom priestore sú inštalované držiaky na lyže, priestor pre detské
kočíky, držiaky pre stojacich cestujúcich, vozíky a sklápacie rampy pre
vozíky telesne postihnutých.
Moderne riešený interiér poskytuje cestujúcim 47 resp. 48 pevných a 12
sklopných sedadiel. Cez veľkoplošné tónované okná majú cestujúci
optimálny výhľad na okolitú krajinu. V jednotke je inštalovaný
elektronický informačný systém so svetelným a zvukovým oznamovaním
jednotlivých staníc, najbližších prípojoch a pod. Pre pohodlie
cestujúcich sú vozne klimatizované.
Riadiaci a vložený vozeň je vybavený samostatným dieselovým
motorom s generátorom zabezpečujúcim napájanie klimatizácie
v príslušnom vozni a zároveň nabíjanie batérií.
Všetky
procesy vývoja a výroby sú súčasťou
integrovaného manažérskeho systému spĺňajúceho požiadavky manažérstva
kvality podľa normy ISO 9001, environmentálneho manažérstva podľa normy
ISO 14001 a medzinárodnej normy železničného priemyslu IRIS.
Základné technické
údaje riadiaceho vozňa
|
Rozchod
|
760 mm
|
Maximálna
rýchlosť |
80 km.hod-1
|
Počet miest na sedenie
|
pevné sedadlá |
47
|
sklopné sedadlá
|
12
|
Celková
dĺžka jednotky (vrátane automatického spriahla) |
18 500 mm
|
Dĺžka
vozňovej skrine |
18 000 mm
|
Šírka
jednotky |
2 650 mm
|
Výška
jednotky od temena koľajnice |
3 750 mm
|
Rázvor
náprav podvozku |
1 750 mm
|
Svetlá
šírka nástupných dverí |
1 300 mm
|
Výška
zníženej časti podlahy od temena koľajnice |
535 mm
|
Hmotnosť
vozňa |
25,6 t
|
Usporiadanie
náprav |
2` 2`
|
Základné technické
údaje vloženého vozňa
|
Rozchod
|
760 mm
|
Maximálna
rýchlosť |
80 km.hod-1
|
Počet miest na sedenie
|
pevné sedadlá
|
48
|
sklopné
sedadlá |
12
|
Celková
dĺžka jednotky (vrátane automatického spriahla) |
17 500 mm
|
Dĺžka
vozňovej skrine |
16 700 mm
|
Šírka
jednotky |
2 650 mm
|
Výška
jednotky od temena koľajnice |
3 750 mm
|
Rázvor
náprav podvozku |
1 750 mm
|
Svetlá
šírka nástupných dverí |
1 300 mm
|
Výška
zníženej časti podlahy od temena koľajnice |
535 mm
|
Hmotnosť
vozňa cca |
24,5 t
|
Usporiadanie
náprav |
2` 2`
|
[ menu ]
- Opravy
-
- ŽOS Vrútky a.s. vykonáva revízne a stredné opravy
4-nápravových osobných vozňov, ktoré boli vyrobené v bývalej MĽR, NDR a
Vagónka Studenka. Tieto činnosti obsahujú opravu a renováciu, prípadne
výmenu poškodených častí osobného vozňa.
-
-
- Ide hlavne o:
- kompletnú opravu podvozkov s úplnou demontážou a
montážou
- kompletnú opravu dvojkolí, brzdy, ťažného a
narážacieho ústrojenstva
- opravu násilných poškodení skrine osobného vozňa
- opravu interiéru, dverí a okien
- kompletnú opravu elektrickej inštalácie osobného
vozňa, jednotlivých elektronických prístrojov, zariadení a spotrebičov
a systému vykurovania
- opravy vodovodnej inštalácie
- opravy sanitárnych zariadení (WC a umyvárka) a
ďalších špecifických zariadení
- čistenie a povrchové úpravy
osobných vozňov ako celku a tiež jednotlivých častí
Po dohode so zákazníkom je spoločnosť schopná
realizovať rozličné prevádzkové úpravy a rekonštrukcie.
|